A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Слов'янська районна державна адміністрація Донецької області
Донецька область, Слов'янський район

ОДПІ інформує

Дата: 11.09.2020 11:43
Кількість переглядів: 375

На Донеччині упереджено ухилення від оподаткування за рахунок підміни товарної номенклатури

Податківці Донеччини докладають максимум зусиль для виявлення та  руйнування схем мінімізації податкових зобов’язань. У зв’язку з небажанням сплачувати податки в повному обсязі, підприємці вдаються до різноманітних схем мінімізації податкових платежів.

Співробітниками Головного управління ДПС проводиться системна робота щодо своєчасного виявлення та припинення діяльності схем за участю підприємств сільськогосподарського сектору. Було встановлено, що підприємство «Б» Донецької області формує податковий кредит з податку на додану вартість за рахунок номенклатури товарів, необхідних для здійснення сільськогосподарських робіт, а після цього реєструє в ЄРПН податкові накладні на реалізацію сільськогосподарської продукції (пшениці, олії соняшникової).

При цьому необхідно зазначити, що є 2 різновиди підприємств «Б»:

- перший – реальні сільськогосподарські підприємства, які використовують зазначену схему зі збільшення податкового кредиту за рахунок безтоварних операцій для мінімізації податкових зобов’язань собі або замовникам за винагороду, та зазвичай характеризуються поповненням казначейського рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість «живими» грошовими коштами, наявністю земельних ділянок на правах власності та/або користування, складських приміщень, спецтехніки, але зазвичай недостатньою кількістю трудових ресурсів (що також вказує на використання схеми мінімізації податку на доходи з фізичних осіб шляхом неоформлення трудових відносин з найманими працівниками, особливо під час проведення сезонних робіт);

- другий – вигодоформуючі підприємства, що мають основний вид діяльності, пов'язаний зі здійсненням сільськогосподарських робіт, а для прикриття діяльності, пов’язаної з наданням податкової вигоди третім особам, та створення видимості реальної господарської діяльності, укладають договори оренди офісів, складів, земельних ділянок, однак, згідно з відомостями баз даних ДПС, не мають достатньої кількості основних засобів, трудових та матеріальних ресурсів для забезпечення статутної діяльності, та найчастіше не сплачують податок на додану вартість до державного бюджету і не здійснюють поповнення казначейського рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість «живими» грошовими коштами.

Результати упередження схем - у системі електронного адміністрування податку на додану вартість зупинено розповсюдження сформованого ризиковими платниками податку по ланцюгу постачання ліміту у розмірі майже 2 млн гривень.

Головне управління ДПС у Донецькій області ще раз звертається до платників податку Донецької області з проханням уникати участі у схемах мінімізації податкових зобов’язань та/або отримання податкової вигоди, оскільки зазначені дії наносять шкоду процесу формування дохідної частини  Державного бюджету, а врешті-решт отримана сьогодні податкова вигода буде завтра скасована шляхом проведення контрольно-перевірочних заходів разом з притягненням до передбаченої законом відповідальності посадових осіб учасників схем та сплати підприємством штрафних фінансових санкцій.

Податкова Донеччини нагадує – вторинні водокористувачі не є платниками рентної плати за спец використання води

Відповідно до п. 110 Закону України від 21 грудня 2016 року №1797-VII «Про внесення змін до «Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2018 до п.255.1 ст. 255 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) внесено зміни в частині визначення кола платників рентної плати за спеціальне використання води, а саме: обов’язок платника з Рентної плати покладено на суб’єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.

Згідно з частинами другою та третьою ст. 42 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року №213/95-ВР зі змінами і доповненнями (далі – Водний кодекс) водокористувачі можуть бути первинними і вторинними.
Первинні водокористувачі – це ті, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.
Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об’єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (ст. 48 Водного кодексу).
Підставами для припинення податкового обов’язку, крім його виконання, є скасування податкового обов’язку у передбачений законодавством спосіб (п.п. 37.3.4 п. 37.3 ст. 37 ПКУ).
Платник податків зобов’язаний за кожний встановлений ПКУ звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог ПКУ подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є (п. 49.2 ст. 49 ПКУ).
Форма податкової декларації з рентної плати (далі – декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927) із змінами та доповненнями.
Водокористувачі самостійно обчислюють, зокрема, рентну плату за спеціальне використання води щокварталу наростаючим підсумком з початку року, у якому було здійснено таке використання (п.п. 255.11.1 п. 255.11 ст. 255 ПКУ).
Розрахунок податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води здійснюється у Додатку 5 до декларації (далі – Додаток 5).
Таким чином, з 01.01.2018 вторинні водокористувачі не є платниками рентної плати за спеціальне використання води. Вторинні водокористувачі, які отримують воду згідно договору на поставку води, та були платниками рентної плати за спеціальне використання води, востаннє визначають податкові зобов’язання за IV квартал 2017 року та подають декларації разом з Додатком (ами) 5 наростаючим підсумком з початку року за 2017 рік.
За наступні податкові періоди вторинні водокористувачі не подають декларації разом з Додатком (ами) 5. При цьому заява про виключення з переліку платників рентної плати за спеціальне використання води до контролюючих органів не подається.


687 мільйонів гривень спрямовано на захист довкілля підприємствами Донеччини

Висока концентрація промислового виробництва, транспортної інфраструктури Донецької області висуває на перший план животрепетне питання оздоровлення навколишнього середовища та раціонального використання природних ресурсів регіону.

Так, за січень-серпень 2020 року підприємства Донецької області сплатили 687 млн грн екологічного податку, який суттєво поповнив бюджети місцевих громад. Згідно з розподілом коштів із загальної суми до місцевих бюджетів надійшло 446,9 млн грн, до державного бюджету – 240,1 млн гривень.
Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що важливість екоподатку для Донеччини важко переоцінити,  адже справляння цього податку зумовлено необхідністю часткової компенсації відтворення природних ресурсів, мінімізацією негативного впливу на них господарської діяльності. Захист довколишнього середовища – наша загальна турбота. Саме тому закликаємо платників вчасно та в повному обсязі забезпечувати сплату екологічного податку.


Майже 86 мільйонів гривень сплатили підприємства Донеччини за спеціальне використання води

За вісім місяців 2020 року платники рентної плати за спеціальне використання води Донецької області перерахували до бюджетів всіх рівнів 85,9 млн гривень. Ця сума майже рівними частинами розподілена між державним та місцевими бюджетами:

- 45%, або 38,6 млн грн – до загального фонду державного бюджету;
- 45%, або 38,7 млн грн – до загального фонду місцевих бюджетів;
- 10%, або 8,6 млн грн – до спеціального фонду державного бюджету.
Саме за рахунок частини збору, що надходить до скарбниць місцевих громад, фінансуються потреби бюджетної сфери місцевих громад та соціальні програми по екологічному оздоровленню річок та водоймищ Донецької області.
Нагадаємо, що платниками рентної плати за спеціальне використання води є тільки первинні водокористувачі, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.
Первинні водокористувачі – це ті суб’єкти, що мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води.
Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об’єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (ст. 48 Водного кодексу).


Податківці – поза політикою

Управління з питань запобігання та виявлення корупції Головного управління ДПС у Донецькій області, враховуючи проведення в Україні передвиборчої кампанії до сільських, селищних, міських, районних, обласних рад, сільських, селищних, міських голів відповідно до ст. 141 Конституції України, повідомляє наступне.

Згідно статті 10 Закону України від 10.12.2015 №889-VIII «Про державну службу»(із змінами і доповненнями):
1. Державний службовець повинен неупереджено виконувати законні накази (розпорядження), доручення керівників незалежно від їх партійної належності та своїх політичних переконань.
2. Державний службовець не має права демонструвати свої політичні погляди та вчиняти інші дії або бездіяльність, що у будь-який спосіб можуть засвідчити його особливе ставлення до політичних партій і негативно вплинути на імідж державного органу та довіру до влади або становити загрозу для конституційного ладу, територіальної цілісності і національної безпеки, для здоров'я та прав і свобод інших людей.
3. Державний службовець не має права:
1) бути членом політичної партії, якщо такий державний службовець займає посаду державної служби категорії "А". На час державної служби на посаді категорії "А" особа зупиняє своє членство в політичній партії;
2) обіймати посади в керівних органах політичної партії;
3) суміщати державну службу із статусом депутата місцевої ради, якщо такий державний службовець займає посаду державної служби категорії "А";
4) залучати, використовуючи своє службове становище, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, працівників бюджетної сфери, інших осіб до участі у передвиборній агітації, акціях та заходах, що організовуються політичними партіями;
5) у будь-який інший спосіб використовувати своє службове становище в політичних цілях.
4. У разі реєстрації державного службовця кандидатом у депутати Центральною виборчою комісією, виборчими комісіями, сформованими (утвореними) в установленому порядку, він зобов'язаний в одноденний строк письмово повідомити про це керівника державної служби.
Державному службовцю за його заявою надається відпустка без збереження заробітної плати на час участі у виборчому процесі. Зазначена відпустка надається за рішенням керівника державної служби з дня його повідомлення про участь у виборчому процесі і до дня його завершення відповідно до виборчого законодавства.
5. Державний службовець не має права організовувати і брати участь у страйках та агітації (крім випадку, передбаченого частиною четвертою цієї статті).
Відповідно до Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби, затверджених наказом ДПС України від 02.09.2019 №52 «Про затвердження Правил етичної поведінки в органах Державної податкової служби» (далі - Правила етичної поведінки) працівники зобов'язані добросовісно, чесно, професійно, компетентно, сумлінно, результативно і відповідально виконувати свої посадові обов'язки, проявляти ініціативу, а також не допускати ухилення від прийняття рішень та відповідальності за свої дії та рішення. Працівники зобов'язані виконувати свої посадові обов'язки неупереджено, незважаючи на особисті ідеологічні, релігійні, політичні або інші погляди, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильності до окремих фізичних чи юридичних осіб, громадських, релігійних та політичних організацій. Під час виконання своїх посадових обов'язків працівники зобов'язані неухильно дотримуватись загальновизнаних етичних норм поведінки, бути взірцем добропорядності, вихованості і культури, дотримуватись високої культури спілкування (не допускати використання нецензурної лексики, підвищеної інтонації), з повагою ставитись до прав, свобод та законних інтересів людини і громадянина, об'єднань громадян, інших юридичних осіб, не проявляти свавілля або байдужості до їхніх правомірних дій та вимог.
Працівники не мають права демонструвати свої політичні погляди та вчиняти інші дії або бездіяльність, що у будь-який спосіб може засвідчити їх особливе ставлення до політичних партій і негативно вплинути на імідж та довіру до органів ДПС або становити загрозу для конституційного ладу, територіальної цілісності і національної безпеки, для здоров'я та прав і свобод інших людей. Працівники мають дбати про авторитет державної служби, а також про позитивну репутацію ДПС, що включає дотримання правил етикету, належного зовнішнього вигляду, забезпечення високої якості роботи, встановленого внутрішнього службового розпорядку.
Працівники повинні використовувати своє службове становище виключно для виконання своїх посадових обов'язків і доручень керівників, наданих на підставі та у межах повноважень, передбачених законодавчими та нормативно-правовими актами, та не використовувати своє службове становище в політичних цілях, у тому числі для залучення інших працівників та осіб до участі у передвиборній агітації, акціях та заходах, що організовуються політичними партіями.


Встигніть обрати спрощену систему оподаткування з четвертого кварталу

Головне управління ДПС у Донецькій області повідомляє, що відповідно податкового законодавства юридична особа чи фізична особа-підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим главою 1 розділу ХIV Податкового кодексу України (далі ПКУ), та реєструється платником єдиного податку.
Порядок переходу на спрощену систему оподаткування врегульовано ст. 298 ПКУ. Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. При цьому такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.
Перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкта господарювання може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в пункті 291.4 статті 291 ПКУ.

 

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.

За умови дотримання платником єдиного податку вимог, встановлених ПКУ для обраної ним групи, такий платник може самостійно перейти на сплату єдиного податку, встановленого для інших груп платників єдиного податку, шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного кварталу. При цьому у платника єдиного податку третьої групи, який є платником податку на додану вартість, анулюється реєстрація платника податку на додану вартість у порядку, встановленому ПКУ, у разі обрання ним першої або другої групи чи ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка включає податок на додану вартість до складу єдиного податку (п. п. 298.1.5 п. 298.1 ст. 298 ПКУ).

Так, 15 вересня 2020 року буде останнім днем для подання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування з четвертого кварталу 2020 року.

 

Увага: діють оновлені ознаки доходів для форми № 1ДФ

У Головному управлінні ДПС у Донецькій області нагадують, що 01.07.2020 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 26.05.2020 № 241 «Про внесення Змін до додатка до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку» (далі – Наказ № 241).

Наказом № 241 внесено зміни до додатку до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 (далі – Додаток). При цьому зміст форми № 1ДФ не зміниться. Так, у Розділі 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб» Додатку чинні назви ознак доходів приводяться у відповідність до норм Податкового кодексу України, а саме:

Ознаку 153 «Основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому, основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку» розділено на дві:

  • 153 «Сума поворотної фінансової допомоги наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому»;
  • 197 «Сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку».
  • Розділено види доходів з ознаки 106:
  • 106 «Надання земельної частки (паю) в лізинг, оренду або суборенду»;
  • 195 «Надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду суборенду, емфітевзис»;
  • 196 «Надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в лізинг, оренду або суборенду».
  •  

Зі змісту ознаки доходу 125 видалено інформацію про внески за договорами довгострокового страхування життя.

Викладено у новій редакції ознаку доходу 128. Під цією ознакою будуть зазначатися сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту інвалідів. Під цієї ознакою також потрібно буде зазначати допомогу по вагітності та пологах.

Припиняючи свою роботу, ФОП має подати звіт по ЄСВ

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізична особа – підприємець, в т. ч. платник єдиного податку, зобов’язана подати сама за себе Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ.

Така звітність подається згідно з додатком 5 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – Порядок), затвердженого наказом Мінфіну від 14.04.2015 р. № 435.

Звіт подається із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 8 розд. ІІІ Порядку). Звіт подається протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Термін сплати зобов’язань визначених ФОП у звіті з позначкою «ліквідаційний» настає в день подання такого звіту, тож ЄСВ повинен бути сплачений до дати подання звіту включно.

Зняття з обліку платників ЄСВ здійснюється контролюючими органами на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих держреєстратором, після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку (ст. 5 Закону «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

ФОП знімаються з обліку як платники ЄСВ в контролюючому органі у разі встановлення факту відсутності заборгованості зі сплати внесків, контроль за справлянням якого здійснюють контролюючі органи. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП, така фізособа користується правами, виконує обов’язки та несе відповідальність, що передбачені для платника ЄСВ в частині діяльності, яка здійснювалася нею як ФОП.

ФОП позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності відповідною особою (п. 8 ст. 4 Закону «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»).

 

На Донеччині виявлено більше 70 фінансових злочинів з ознаками кримінальних правопорушень

Головним управлінням ДПС у Донецькій області з метою недопущення використання коштів з бюджету поза правовим полем продовжуються вживатись заходи щодо виявлення, аналізу та організації проведення перевірок осіб, що можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом та руйнування схем, в яких використовуються сумнівні фінансові операції.

Так, управління боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом  податкової служби Донеччини, інформує, що протягом восьми місяців поточного року за результатами дослідження діяльності суб’єктів господарювання Донеччини виявлено 71 фінансовий злочин з ознаками кримінальних правопорушень. При цьому 12 злочинів - це порушення у сфері контролю за державними закупівлями.
З них сума виявлених легалізованих доходів склала 202,1 млн грн, а загальна сума встановлених збитків – більше 16 млрд гривень.
На теперішній час за результатами розгляду зазначених матеріалів 50 з них було приєднано до кримінальних проваджень та обліковано в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 17 кримінальних правопорушень.
Головне управління ДПС у Донецькій області закликає суб’єктів господарювання працювати виключно у правовому полі, адже тільки з відповідальним бізнесом можна побудувати нову, фінансово спроможну країну.

Кампанія декларування податку на прибуток принесла до бюджету Донеччини більше 90 млн гривень
За інформацією управління податкового адміністрування ГУ ДПС у Донецькій області у серпні 2020 року закінчилась кампанія декларування податку на прибуток приватних підприємств – 668 юридичних осіб області задекларували результати своєї діяльності за І півріччя 2020 року.

При отриманих доходах за цей період у сумі більше 30,9 млрд грн 467 підприємств принесли у бюджет Донецької області 90,8 млн грн податку на прибуток.
При цьому 22,4 млн грн, або майже чверть від загальної суми нарахованого податку на прибуток, забезпечили підприємства добувної промисловості (піску, каоліну, гіпсу, глини, кам’яного вугілля, солі). Також 10,2 млн грн податку на прибуток, або 11%, нараховано підприємствами, які  здійснюють діяльність з будівництва та інших допоміжних робіт. Підприємства, які забезпечують електропостачання, нарахували 8,9 млн грн, або 10% податку на прибуток.
Також протягом І півріччя 2020 року підприємства Донецької області виплатили резидентам інших держав 68,2 млн грн, з яких було сплачено до бюджету 1,2 млн грн податку на прибуток з доходів нерезидентів. 
Найбільші суми доходів, які підприємствами було виплачено нерезидентам України, це:

  • 32,8 млн грн – доходи від оренди;
  • 17,3 млн грн – дивіденди своїм іноземним інвесторам;
  • 5,3 млн грн – плата за отримані транспортно-експедиційні послуги

Глобальна документація з трансфертного ціноутворення (майстер-файл)

Відповідно до пп. 39.4.7 ст.39 ПКУ глобальну документацію подає платник податків, що входить до складу міжнародної групи компаній, якщо сукупний консолідований дохід міжнародної групи компаній за фінансовий рік, що передує звітному року, розрахований згідно зі стандартами бухгалтерського обліку, які застосовує материнська компанія міжнародної групи компаній, дорівнює або перевищує еквівалент 50 млн євро.

Глобальна документація з трансфертного ціноутворення (майстер-файл) — це  сукупність документів або єдиний документ, складений у довільній формі, що має містити інформацію про:

а) організаційну структуру міжнародної групи компаній (у вигляді графічної схеми) із зазначенням осіб, які є учасниками міжнародної групи компаній, їх організаційно-правових форм, структуру власності (із зазначенням часток володіння) та держави і території, у яких зазначені особи здійснюють свою діяльність;

б) загальний опис діяльності міжнародної групи компаній, що включає в себе:

опис ключових факторів, що впливають на фінансовий результат міжнародної групи компаній;
опис ланцюгів постачання та утворення вартості найбільших за показником виручки міжнародної групи компаній п’яти товарів (робіт, послуг), а також ланцюгів постачання будь-яких інших товарів (робіт, послуг, інших об’єктів цивільних прав), частка яких становить більше 5 відсотків виручки міжнародної групи компаній за фінансовий рік, і основних географічних ринків, на яких реалізуються (виконуються, надаються) зазначені товари (роботи, послуги);
перелік та стислий опис суттєвих договорів з надання (отримання) послуг, робіт, укладених між учасниками міжнародної групи (крім договорів, пов’язаних з проведенням науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт), у тому числі опис функціональних можливостей основних учасників міжнародної групи, задіяних у наданні таких послуг, робіт, політики з трансфертного ціноутворення щодо розподілу вартості послуг та визначення цін на оплату внутрішньогрупових послуг;
стислий функціональний аналіз діяльності учасників міжнародної групи компаній, що мають суттєвий вплив на фінансовий результат цієї групи, в тому числі опис основних функцій, що виконуються, активів, що використовуються, економічних (комерційних) ризиків, що приймаються;
інформацію про основні угоди щодо реструктуризації бізнесу, придбання та відчуження активів, що відбувалися протягом фінансового року;
в) нематеріальні активи, які використовуються міжнародною групою компаній в своїй діяльності, зокрема:

опис стратегії розвитку міжнародної групи компаній щодо розробки, володіння і використання нематеріальних активів, у тому числі розміщення основних науково-дослідних центрів і органів управління ними;
перелік та опис нематеріальних активів (груп нематеріальних активів), що мають істотний вплив на ціноутворення компаній міжнародної групи, із зазначенням учасників такої міжнародної групи компаній, які володіють такими активами на праві власності або іншому праві (користування, володіння та/або розпорядження);
перелік суттєвих договорів, пов’язаних з нематеріальними активами, укладених між учасниками міжнародної групи компаній, у тому числі ліцензійних угод, домовленостей щодо покриття витрат, основних угод щодо надання науково-дослідних послуг;
опис політики трансфертного ціноутворення міжнародної групи компаній щодо проведення науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт і нематеріальних активів;
опис суттєвих операцій з передачі нематеріальних активів між учасниками міжнародної групи компаній протягом відповідного фінансового року із зазначенням назв таких учасників, держав реєстрації та юрисдикцій, де вони провадять свою діяльність, компенсацій, що здійснювалися у звітному (податковому) періоді, та рівня винагород (компенсаційних виплат), пов’язаних з такою передачею;
г) фінансову діяльність міжнародної групи компаній, зокрема:

загальний опис, яким чином фінансується така група, включаючи інформацію про фінансування, залучене від осіб, які не є учасниками міжнародної групи компаній;
зазначення усіх учасників міжнародної групи компаній, які здійснюють централізовану внутрішньогрупову фінансову діяльність для учасників цієї групи, з інформацією щодо держав (територій), які є місцем реєстрації таких учасників, та/або місця знаходження органу їх управління;
загальний опис політики трансфертного ціноутворення щодо фінансування учасників міжнародної групи компаній;
д) консолідовану фінансову звітність міжнародної групи компаній за останній фінансовий рік, а у разі її відсутності - іншу консолідовану звітність, підготовлену для управлінських, податкових або інших цілей;

е) перелік і стислий опис існуючих односторонніх договорів про попереднє узгодження ціноутворення, податкових роз’яснень компетентних органів держав (територій), які застосовуються в угодах між учасниками міжнародної групи компаній і пов’язані з розподілом доходів між державами (територіями).

Відповідно до пп. 39.4.9 п. 39.4 ст. 39 ПКУ центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, має право надіслати запит з вимогою надати глобальну документацію з трансфертного ціноутворення (майстер-файл) платнику податків, що входить до складу міжнародної групи компаній.

Запит на подання глобальної документації (майстер-файла) може бути направлений не раніше дванадцяти місяців і не пізніше тридцяти шести місяців з дати закінчення фінансового року, встановленого міжнародною групою компаній, до якої належить такий платник податків, а у разі відсутності відомостей про встановлений міжнародною групою компаній фінансовий рік - не раніше дванадцяти місяців і не пізніше тридцяти шести місяців після закінчення звітного року.

Глобальна документація з трансфертного ціноутворення (майстер-файл) має бути надана платником податків до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 90 календарних днів з дня отримання запиту.

Якщо в Україні зареєстровані два та більше платників податків, що входять до складу однієї і тієї ж міжнародної групи компаній, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, направляє запит про надання глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер - файла) лише одному з таких платників податків за своїм вибором (пп. 39.4.7 п. 39.4 ст. 39 ПКУ).

Відповідно до п. 53 підрозділу 10 розділу XX ПКУ вперше запити контролюючих органів до платників податків про подання глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу) застосовуються щодо фінансового року, який закінчується у 2021 році.

ГУ ДПС у Донецькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора