A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Слов'янська районна державна адміністрація Донецької області
Донецька область, Слов'янський район

ОДПІ Інформує

Дата: 10.03.2020 12:44
Кількість переглядів: 45

Підсумки роботи Слов’янсько-Лиманського управління Головного управління ДПС у Донецькій області  за  два місяці 2020 року

 

За січень-лютий 2020 року Слов’янсько-Лиманським управлінням Головного управління ДПС у Донецькій області мобілізовано до Зведеного бюджету України 383,6млн грн, що в порівнянні з відповідним періодом 2019 року на 117,1млн грн більше. Зокрема, протягом перших двох місяців 2020 року підприємства сплатили до загального фонду Державного бюджету 161,2 млн гривень. Основними джерелами наповнення державного бюджету є податок на додану вартість, якого сплачено 60,4млн гривень, податок на доходи фiзичних осiб – 47,3 млн грн, військовий збір 11,5 млн грн та ін.

Платники за січень-лютий 2020 року перерахували до місцевих бюджетів 222,3 млн грн податків, зборів, платежів, що в порівнянні з 2019 роком більше на 67,1 млн грн або на 43,3 відсотків. Основними джерелами наповнення місцевих бюджетів є податок на доходи фізичних осіб 140,85 млн грн, плата за землю 20,5 млн гривень, єдиний податок 27,0 млн грн.

 

Як оподатковуються доходи від продажу рухомого майна громадянами

у 2019 році

 

Слов’янсько-Лиманське управління Головного управління ДПС у Донецькій області нагадує, що триває кампанія декларування доходів громадян за 2019 рік та повідомляє, що відповідно до п.173.1 ст.173 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – Податковий кодекс) дохід платника податку від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року оподатковується за ставкою, визначеною в п.167.2 ст. 167 Податкового кодексу.

Дохід від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна (крім легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів) визначається виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче оціночної вартості цього об'єкта, визначеної згідно із законом.

Відповідно до п.173.2 ст.173 Податкового кодексу як виняток із положень п.173.1 ст.173, дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, не підлягає оподаткуванню.

Дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року двох та більше об'єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, підлягає оподаткуванню за ставкою, визначеною п. 167.2 ст.167 Податкового кодексу.

Одночасно зазначаємо, що відповідно до п.173.3 ст.173 Податкового кодексу у разі якщо стороною договору купівлі-продажу об'єкта рухомого майна є юридична особа чи фізична особа - підприємець, така особа вважається податковим агентом платника податку та зобов'язана виконати всі визначені цим розділом функції податкового агента. При цьому податковий агент утримує податок за ставками, визначеними відповідно до п.173.1 або п.173.2 ст.173 Податкового кодексу з урахуванням інформації про черговість продажу рухомого майна, зазначеної платником податку у договорі купівлі-продажу чи в окремій заяві.

Також повідомляємо, що фізична особа зобов’язана відобразити дохід від такого відчуження у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається до контролюючого органу за місцем реєстрації (паспортними даними) до 01 травня та сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій декларації.

 

Офіційне працевлаштування має певні переваги

 

Слов’янсько-Лиманське управління Головного управління ДПС у Донецькій області доводить до відома роботодавців та найманих осіб, що офіційне працевлаштування – це захист соціальних інтересів громадян, гарантування права на соціальні виплати та пенсійне забезпечення. Незадекларована праця знижує доходи державного бюджету, а отже і можливість фінансування державних програм соціального спрямування.

Звертаємо увагу на переваги офіційного працевлаштування, зокрема:

? економічні й соціальні гарантії.

Це означає, що після офіційного укладання трудового договору працівник користується такими правами:

? правом на гарантований розмір заробітної плати (у тому числі доплати, надбавки й заохочувальні виплати);

? правом на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати, відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами;

? правом на оплату лікарняного;

? правом на достроковий вихід на пенсію через шкідливі умови праці;

? правом на скорочений робочий день, тиждень через шкідливі умови праці;

? правом не працювати у вихідний і святковий день;

? правом не залучатися до понаднормових робіт без бажання працівника;

? правом на допомогу в зв’язку з безробіттям;

? правом на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві й професійних захворювань;

? правом на зарахування виробничого стажу;

? правом на матеріальне забезпечення в порядку соціального страхування в старості;

? правом на гарантії за колективним договором.

Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи зараховується у повному обсязі до трудового стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійних виплат;

? трудові гарантії.

Це означає, що офіційне укладення трудового договору захищає найманого працівника відповідно до чинного трудового законодавства у разі порушення його прав, а саме: якщо роботодавець затримує виплату заробітної плати; відмовляється оплатити виконану роботу; не додержується інших своїх трудових зобов’язань.

Відсутність офіційно оформлених трудових відносин між роботодавцем і працівником призводить до того, що працівник не матиме всіх перелічених гарантій і права на достойну пенсію у майбутньому.

 

До уваги платників ПДВ!

 

Слов’янсько-Лиманське управління Головного управління ДПС у Донецькій області нагадує, що Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок № 1165).

Відповідно до п. 12 Порядку № 1165 платник ПДВ має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою (додаток 5).

У Таблиці зазначаються:

? види економічної діяльності відповідно до КВЕД;

? коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником ПДВ, ввозяться на митну територію України;

? коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг     (далі – ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником ПДВ, ввозяться на митну територію України (п. 13 Порядку № 1165).

Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника ПДВ (п. 14 Порядку № 1165).

Згідно з підпунктами 15 та 16 Порядку № 1165 Таблиця з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня, яка приймає рішення про врахування або неврахування Таблиці.

Відповідно до п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування (далі – ПН/РК) визначено, що ПН/РК відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 Порядку № 1165, зокрема, якщо у ПН/РК відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з ДКПП, які зазначені у Таблиці, врахованій контролюючим органом, реєстрація таких ПН/РК не зупиняється в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН).

Отже, Таблиця – це інформація про специфіку діяльності платника ПДВ, подання якої є правом платника незалежно від факту зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Подавати Таблицю з кожною квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН ПН/РК, платнику податків не потрібно.

 

Процедури реєстрації/перереєстрації програмного РРО/РРО/КОРО: нові документи в «Єдиному вікні подання електронної звітності»

 

Слов’янсько-Лиманське управління Головного управління ДПС у Донецькій області інформує, що 03.03.2020 вийшло доповнення до спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.28.7.0. Даний комплект програмного забезпечення включає в себе зміни та доповнення з 28.12.2019 по 03.03.2020 включно та встановлюється тільки на релізи Системи версії 1.28, при цьому всі персональні довідники та налаштування користувача залишаються незмінними.

Перелік змін та доповнень:

Нові версії документів:

З метою забезпечення вимог в частині запровадження електронного документообігу при виконанні процедури реєстрації/перереєстрації програмного РРО/РРО/КОРО між суб’єктами господарювання – власниками програмного РРО/РРО, центрами сервісного обслуговування та контролюючими органами додано нові форми:

F/J 1316601 – Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій – форма № 1-ПРРО;

F/J 1316701 – Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій – форма № 2-ПРРО;

F/J 1316801 – Повідомлення про відкриття зміни програмним реєстратором розрахункових операцій – форма № 3-ПРРО;

F/J 1316901 – Повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між програмним реєстратором розрахункових операцій та фіскальним сервером – форма № 4-ПРРО.

Для інформування платників податків про результати розгляду документів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» додано форму:

F/J 1402201 – Повідомлення.

У відповідності до форм, які опубліковано на сайті Державної служби статистики України (далі – Держстат), додано нові версії документів:

S1001013 – Звіт підприємства з іноземними інвестиціями № 10-зез (квартальна) (наказ Держстату від 13.06.2019 № 206);

S1616008 – Звіт про перевезення автомобільним транспортом вантажів за видами вантажів та пасажирів за видами сполучення № 31-авто (квартальна) (наказ Держстату від 14.06.2019 № 214);

S1803108 – Звіт про перевезення вантажів і пасажирів водним транспортом № 31-вод (квартальна) (наказ Держстату від 14.06.2019 № 212);

S2601003 – Звіт про обсяги реалізованих послуг № 1-послуги (квартальна) (наказ Держстату від 13.06.2019 № 208).

Інформацію розміщено на офіційному вебпорталі ДПС України за посиланням:  https://tax.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/

 

Слов’янсько-Лиманське управління

 

 Рентна плата за спеціальне використання води поповнила

бюджети Донеччини на 28,3 млн гривень

 

За 2 поточних місяця 2020 року підприємства Донеччини, що у своїй діяльності використовують водні об`єкти, спрямували до зведеного бюджету Донецького регіону 28,3 млн грн рентної плати за спеціальне використання води.

Нагадуємо, плата за спеціальне використання води згідно з розподілом коштів надходить майже порівну до державного (15,6 млн грн) та місцевих бюджетів (12,7 млн гривень). Ці кошти призначені для фінансування природоохоронних заходів, які проводяться державою та органами місцевого самоврядування для збереження та відновлення природних ресурсів.

Безперечним лідером з найбільшим обсягом надходжень цього податку є підприємства м. Маріуполя, які забезпечили надходження плати за спеціальне використання води у сумі 16,2 млн грн, що складає більше половини загального обсягу всієї плати, також підприємства міст Бахмут та Краматорськ поповнили зведений бюджет Донеччини на 5,1 млн грн та 1,4 млн грн відповідно. 

Підприємства – платники рентної плати за спеціальне використання води обчислюють суму плати наростаючим підсумком з початку року та надають податкові декларації до контролюючих органів за місцем податкової реєстрації.

Головне управління ДПС у Донецькій області нагадує, що граничний термін подання податкової звітності та сплати податкових зобов`язань з рентної плати за спеціальне використання води за I квартал 2020 року – 11 травня та 20 травня 2020 року відповідно.

 

У січні 2020 року платники Донеччини сплатили до бюджету

більше 38 мільйонів грн військового збору

 

Протягом січня 2020 року платники Донецької області сплатили до бюджету 38,1 млн грн «патріотичного податку». Для порівняння, у січні 2019 року було сплачено 37,7 млн грн збору на розвиток війська.

Нагадаємо, що військовий збір запроваджено в Україні з серпня 2014 року, як додаткове джерело фінансування і підтримки армії. Ставка цього платежу становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню. Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за сплату збору до бюджету при нарахуванні доходів у вигляді заробітної плати на користь платника податків є роботодавці.

Податкова Донеччини наголошує, сплата військового збору - це посильний внесок кожного громадянина для підтримання обороноздатності української армії та встановлення миру в нашій країні.

 

На відновлення екології Донбасу надійшло більше 250 мільйонів грн екологічного податку 

 

З початку 2020 року підприємства Донецької області сплатили 272,2 млн грн екологічного податку до бюджетів всіх рівнів, з них до державного бюджету надійшло 145,1 млн грн, або на 19 млн грн більше, ніж у минулому році. В свою чергу, місцеві бюджети отримали 107,1 млн гривень.

Серед відокремлених управлінь найбільші надходження екоподатку у 2020 році забезпечили підприємства м. Маріуполя – ними сплачено до бюджетів всіх рівнів майже 60 млн грн, що складає 36,5% усіх надходжень цього податку. З невеликим відривом слідом йдуть підприємства Мар’їнського району – 59,8 млн грн, Слов`янського району – 54 млн грн, та м. Бахмут – 47,7 млн гривень.

Податкова Донеччини нагадує, що екологічне оподаткування має декілька рівно важливих аспектів – не лише фіскальний, а й економічний, соціальний. Тому саме в умовах небезпечної екологічної ситуації у Донецькому регіону справляння екоподатку є, по-справжньому, край необхідною та провідною метою, адже кошти від податку йдуть, в першу чергу, на поліпшення інфраструктури і вирішення екологічних проблем області.

 

Майже 230 мільйонів гривень єдиного податку сплачено

представниками малого бізнесу Донеччини

 

Суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, за два місяці 2020 року сплатили до місцевих бюджетів Донецької області 228,2 млн грн єдиного податку, що на 16,5 млн грн перевищує показник відповідного періоду 2019 року.

Значну частину цього податку – 156,3 млн грн – сплатили фізичні особи-підприємці. В свою чергу, юридичні особи - платники єдиного податку спрямували до казни 71,9 млн гривень, з них 43,8 млн грн – надійшло від сільгоспвиробників області. 

Лідерами зі сплати єдиного податку у 2020 році є підприємці м.Маріуполя – за два місяця ними сплачено до місцевого бюджету 57,5 млн грн, представниками малого бізнесу м. Покровськ та Покровського району – 30,3 млн грн, і м. Слов`янська – 27 млн гривень. 

Податкова служба Донеччини звертає увагу, що єдиний податок у повному обсязі зараховується до загального фонду місцевих бюджетів. Саме тому, перераховуючи зазначений податок своєчасно і в повному обсязі, підприємці забезпечують фінансування поточних потреб та сприяють розвитку своєї громади.

 

Більше мільярду гривень ЄСВ перераховано

роботодавцями Донеччини на соціальний захист громадян

 

За два місяці поточного року роботодавці Донецької області перерахували 1,3 млрд гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 38,9 млн грн перевищує торішні показники.

Нагадуємо, єдиний внесок – це основа пенсійних виплат та інших соціальних гарантій. І тільки за умови офіційного оформлення найманого працівника та «білої» зарплати йому гарантуються право на відпустку (у тому числі під час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві і професійних захворювань, оплата листків непрацездатності та нарахування пенсійного стажу.

Податкова Донеччини акцентує увагу, що офіційно оформлена робота є не тільки гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – ще й запорукою процвітання бізнесу. Встановлення тривалих трудових відносин, постійні працівники, відсутність плинності кадрів – слугує якісною рекламою самого роботодавця. І лише при належному ставленні до своїх прав та обов`язків обидві сторони трудових відносин можуть розраховувати на позитивний результат та досягнення поставленої мети.

 

 

ГУ ДПС у Донецькій області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора